Pazar Belediyesinin 04.011.2014 Tarih ve 2014/52 Nolu Meclis Kararı gereğince 27.10.2010 tarih 27742 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan Atıksu Altyapı Ve Evsel Katı Atık Bertaraf Tesisleri Tarifelerinin Belirlenmesinde Uyulacak Usul Ve Esaslara İlişkin Yönetmelik maddesi gereğince halkın bilgilendirilmesi yönelik iş bu tarife raporu yayımlanmıştır.
giriş Bu rapor, 27.10.2010 tarih 27742 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan Atıksu Altyapı Ve Evsel Katı Atık Bertaraf Tesisleri Tarifelerinin Belirlenmesinde Uyulacak Usul Ve Esaslara İlişkin Yönet melik’in 23/1 maddesinde yer alan “2872 sayılı Çevre Kanununun 11 inci maddesinde belirlenen idarelerce ve belediye meclisince atık su ve evsel katı atık tarife ücretleri kararı alınmadan önce halkın önerilen tarifeler ve esasları hakkında bilgilendirilmesi, görüş ve önerilerinin alınması maksadıyla ücretlerin hangi esaslar çerçevesinde belirlendiğini, hangi ana maliyet kalemlerinin dikkate alındığım, geçmiş yıllardaki maliyetleri, planlanan yatırım programını ve önerilen tarifeleri içerecek bir rapor hazırlanır.” biçimindeki düzenleme gereği hazırlanmıştır.
Raporun hazırlanmasında 2872 Sayılı Çevre Kanunu hükümleri, Atıksu Altyapı Ve Evsel Katı Atık Bertaraf Tesisleri Tarifelerinin Belirlenmesinde Uyulacak Usul Ve Esaslara İlişkin Yönetmelikte yer alan düzenlemeler ve Evsel Katı Atık Tarifelerinin Belirlenmesine Yönelik Kılavuzdaki açıklamalar esas alınmıştır.
Yönetmeliğin kapsamı;
Kentsel veya endüstriyel atık suların toplanması, arıtılması, deşarjı veya geri kazanımı ve ıslahına ilişkin yatırımlara,
Atık su sistemlerinin işletmesi, bakım ve onanırıma,
Arıtma çamuru bertarafına veya geri kazanılmasına,
ç) Evsel katı atıklar için toplama, taşıma, aktarma, geri kazanım (kompost, yakma) ve bertaraf tesisleri kurulması, işletilmesi, kapatılması ve kapatma sonrası izlenmesi ve bakımına ait Tam Maliyet Esaslı Tarife’lerin belirlenmesindeki usul ve esasları kapsamaktadır.
Yönetmelik, 9/8/1983 tarihli ve 2872 sayılı Çevre Kanununun 11 inci maddesine ve 1/5/2003 tarihli ve 4856 sayılı Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 9’uncu maddesine dayanılarak hazırlanmıştır. 27/10/2010 tarih 27742 Sayılı resmi gazete yayınlanarak yürürlüğe girmiştir.
Yönetmeliğin uygulanmasında;
Abone: Su ve atık su ve katı atık hizmetlerinden faydalanan ve/veya faydalanacak gerçek veya tüzel kişiyi,
Atık su alt yapı yönetimleri: Atık suları toplayan kanalizasyon sistemi ile atık suların arıtıldığı ve arıtılmış atık suların bertarafının sağlandığı atık su alt yapı sistemlerinin kurulması, bakımı, onarımı, ıslahı ve işletilmesinden
Atık üreticisi: Faaliyetleri sonucu atık oluşumuna neden olan kişi ve/veya atığın bileşiminde veya yapısında bir değişikliğe neden olacak ön işleme, karıştırma veya diğer işlemleri yapan her hangi bir gerçek veya tüzel kişiyi
ç) Atık sahibi: Atık üreticisini veya atığın sahibi olan gerçek ve tüzel kişileri,
Bakanlık: Çevre ve Şehircilik Bakanlığını,
Evsel katı atık idareleri: Büyükşehir belediyelerini, diğer belediyeleri ve belediye birliklerini,
Hizmet: Hane halkları, kamu kurumlan veya herhangi bir ekonomik faaliyet için;
Atıksu toplama ve yüzey sularına deşarj ile sonuçlanacak arıtma faaliyetleri,
Katı atık toplama, taşıma, aktarma, geri kazanım ve bertaraf hizmetlerini,
Kanun: 9/8/1983 tarihli ve 2872 sayılı Çevre Kanununu,
Kılavuz kitaplar: Bu Yönetmeliğin esaslarına uygun tarifelerin ve ücretlerin hazırlanmasında kullanılacak olan ayrıntılı yöntem ve hesaplamalar ile örnekleri içeren yardımcı kitapları,
Kirleten: Faaliyetleri sırasında veya sonrasında doğrudan veya dolaylı olarak çevre kirliliğine, ekolojik dengenin ve çevrenin bozulmasına neden olan gerçek ve tüzel kişileri,
Kirleten öder ilkesi: Atıkların oluşturduğu veya oluşturması muhtemel çevresel kirlenme ve bozulmayı önlemek, sınırlandırmak, gidermek ve çevrenin iyileştirilmesini sağlamak için yapılan ve/veya yapılacak tüm yatırımların ve harcamaların kirletenler veya bozulmaya neden olanlar tarafından karşılanacağı ilkesini,
Sistem: Atıksu alt yapı yönetimleri ve/veya evsel katı atık idarelerinin sorumluluk alanı içinde bulunan atıksu ve evsel katı atık hizmetlerinin sağlanması amacıyla kullanılması ve/veya faydalanılması gereken birbirinden bağımsız da olabilen 14 üncü ve 15 inci maddelerin de belirtilen süreçlerin her biri veya birkaçını,
Tam maliyet esaslı tarife: Atıksu ve evsel katı atık ile ilgili verilen tüm hizmetler karşılığında ortaya çıkan toplam sistem maliyetinin bu hizmetlerden yararlananlara yansıtılmasına yönelik yöntemi ve bu yöntemle hesaplanmış ücretler listesini,
Tam maliyet muhasebesi: Atıksu ve evsel katı atık sistemlerinin devamı için gerekli tüm maliyetin belirlendiği, toplandığı ve raporlandığı hesaplama sistemini,
Toplam sistem maliyeti: Yatırımın fınansal maliyetini, sistemin işletilmesi ve bakımını, sabit varlıkların amortismanını, yönetim ve izleme giderlerini, vergileri, kamulaştırmayı ve sistemin fınansal sürdürülebilirliğini sağlayacak özkaynak getirisini de içeren toplam değeri,
ı) Ücret: 26/5/1981 tarihli ve 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanununun Mükerrer 44üncü maddesi hükmü gereği çevre temizlik vergisi ile aynı Kanunun 87 nci maddesi uyarınca kanalizasyon harcamalarına katılma payı ve 2560 sayılı Kanunun 13 üncü maddesi uyarınca alman kullanılmış suları uzaklaştırma bedelini de içerecek şekilde; atıksu ve evsel katı atık ile ilgili verilen tüm hizmetler karşılığında tam maliyet esaslı tarifeye göre belirlenen toplam sistem maliyetini karşılamak üzere evsel katı atık ve atık su hizmetlerinden yararlananlar tarafından ödenmesi gereken parasal değeri ifade eder. Yönetmeliğin 21.Maddesinde - (1) Atıksu altyapı yönetimleri atıksu hizmetleri için tahsil edilen ücretlerin atıksu hizmetlerinde kullanılmasını, evsel katı atık idareleri evsel katı atık hizmetleri için tahsil edilen ücretlerin evsel katı atık hizmetlerinde kullanılmasını sağlayacak tam maliyet muhasebe sistemi kurmakla yükümlüdürler.
Yönetmeliğin 22.Maddesinde - (1) Atıksu ve evsel katı atık hizmetlerine ait ücretlendirme yapılan hizmetin karşılığı olarak müstakilen, düzenli aralıklarla su faturaları üzerinden yapılır. Yönetmeliğin 23.Maddesinde - (1) 2872 sayılı Çevre Kanununun 11 inci maddesinde belirlenen idarelerce ve belediye meclisince atıksu ve evsel katı atık tarife ücretleri kararı alınmadan önce halkın önerilen tarifeler ve esasları hakkında bilgilendirilmesi, görüş ve önerilerinin alınması maksadıyla ücretlerin hangi esaslar çerçevesinde belirlendiğini, hangi ana maliyet kalemlerinin dikkate alındığını, geçmiş yıllardaki maliyetleri, planlanan yatırım programını ve önerilen tarifeleri içerecek bir rapor hazırlanır.
Yürürlük MADDE 24 - (1) Maliye Bakanlığı ve Sayıştayın görüşü alınarak hazırlanan bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme MADDE 25 - (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Çevre ve Şehircilik Bakanı yürütür.
Belediyeler ve Mahalli İdare Birliklerince hazırlanan raporlar meclis kararlarının duyurulması yöntemi ile halka duyurulur. Diğer atıksu altyapı yönetimleri ve evsel katı atık idareleri tarafından hazırlanan raporlar yerel gazeteler ve/veya diğer haber alma kaynakları kullanılarak duyurulur.
Yorumların toplanması, yorum verme süresi, atıksu altyapı yönetimleri ve evsel katı atık idareleri tarafından uygun bir süreye göre düzenlenir.
Belediyeler ve Mahalli İdare Birlikleri ücret ve tarifelere ilişkin aldıkları meclis kararlarını diğer meclis kararları gibi duyururlar. Diğer atıksu alt yapı yönetimleri ve evsel katı atık idareleri tarafından halkın atıksu ve evsel katı atık ücret ve tarifeler için görüş ve önerilerini değerlendirildikten sonra yerel gazeteler ve diğer haber alma kaynakları kullanılarak halka duyurulur.
Uyum süreci
GEÇİCİ MADDE 1 - (1) Atıksu alt yapı yönetimleri ve evsel katı atık idareleri bu Yönetmeliğe yayımı tarihinden itibaren bir yıl içerisinde uyum sağlamakla yükümlüdürler.
TARİFE HESAPLAMA İLKELERİ
“Atıksu Altyapı ve Evsel Katı Atık Bertaraf Tesisleri Tarifelerinin Belirlenmesinde Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik” gereği evsel katı atıkların toplanması ve taşınması için harcanan para Çevre Temizlik Vergilerinden gelen gelirle sağlanamadığından aradaki farkın “kirleten öder prensibine” göre hizmet alan gerçek ve tüzel kişilerden su faturaları ile toplanması gerektiği belirtilmektedir. Tarife terimi; evsel katı atıkların toplanması ve taşınması hizmetleri karşılığında ortaya çıkan toplam sistem maliyetinin bu hizmetlerden yararlananlara yansıtılmasına yönelik yöntemi ve bu yöntemle hesaplanmış ücretler listesini ifade etmektedir.
Toplam Sistem Maliyeti = Evsel Katı Atık Hizmetleri Maliyeti + Özkaynak Getirisi
Tarife hesaplamasında izlenecek adımlar şunlardır:
) Hizmetin kapsamının tanımlanması
) Tanımlanan hizmetin sağlanması için tam maliyetin hesaplanması
) Özkaynak getirisinin hesaplanması
) Ortalama maliyetin hesaplanması
) Toplam sistem maliyetinin farklı abone gruplarına dağıtılması
) Faturalama için bir tarife yapısı ve türü seçilmesi
Pazar Belediyesi maliyet analizi yapılırken evsel atıkların toplama ve taşıma hizmetleri baz alınmıştır.
Toplama - evsel katı atıkların çeşitli atık üreticilerinden (konutlar, kamu, ticari kuruluşlar ve sanayi kuruluşları) toplanarak, varsa aktarma istasyonlarına yoksa bertaraf tesislerine taşınması
Taşıma- evsel katı atıkların doğrudan depolama tesislerine taşınması
MALİYET ANALİZİ
a)Evsel Katı Atık Hizmet Alım Giderleri
2012 Yılı Katı Atık Toplama ve Taşıma Maliyeti 964.797,00TL/yıl
TOPLAM 964.797,00TL/yıl
b)Evsel Katı Atık Hizmetinde Çalışan Personel ve diğer Giderler
GİDERLER
İŞÇİ (KADROLU PERSONEL) 8 KİŞİ 515.604,00 TL/Yıl
HİZMET ALIMI (9 KİŞİ) 325.000,00 TL/Yıl
KULANILAN AKARYAKIT- YAĞ GİD. 77.693,00 TL/Yıl
ARAÇ BAKIM ONARIM SİGORTA 15.000,00 TL/Yıl
ÇÖP KONTEYNERİ / ÇÖP KUTUSU 31.500,00 TL/Yıl
TOPLAM GİDER 964.797,00 TL/Yıl
Toplam Maliyet Hesabı
Direk Maliyet Toplamı= Hizmet Alım Giderleri + Personel Giderleri+Akaryakıt +Bakım onarım +Malzeme 964.797,00 TL/Yıl
Özkaynak Getirisi= Özkaynak Getirisinin tarifeye esas tutar hesabında dikkate alınma nedeni kılavuzda şöyle açıklanmıştır
“Özkaynak getirisi, bir maliyet kalemi olmamakla beraber;
(Gelecekteki) Yatırım programlarını uygulamak;
Nakit akışını olumsuz etkileyecek beklenmeyen durumları engellemek;
Özkaynakların diğer kamusal amaçlar yerine evsel katı atık hizmeti için kullanılmasından doğan fırsat maliyetini karşılayacak bir fon yaratmak amacıyla toplam sistem maliyetine eklenmelidir.
Bu açıdan bakıldığında özkaynak getirisi sürdürülebilir işletme için gereklidir.” İdare olarak, hizmetin sürdürülebilirliğinin sağlanması, evsel atık toplama hizmetinden dolayı gelecek dönemde yüklenilmesi olası giderlerin karşılanması amacıyla tarifeye esas tutarın belirlenmesinde özkaynak getirisi kalemi de dikkate alınmıştır. Özkaynak Getirisi, kılavuzdaki örnekte olduğu gibi maliyet olan hizmet alım giderlerinin 2012 yılı yeniden değerleme oranı olan %10,26’sı olarak belirlenmiştir[Not Yatırım Programı olmadığından hesaplanmamıştır.)
Toplam Maliyet= Direk Maliyetler Toplamı = 964.797,00 TL/Yıl Çevre Temizlik Vergisi Hesabı 2012 Yılı Çevre Temizlik Vergisi Gelirleri
Toplam ÇTV = Konut ÇTV Payı + İşyeri ÇTV = 86.042,90 + 34.306,55= 120.349,45 TL/Yıl
Net Toplam Sistem Maliyet Hesabı
Net Toplam Sistem Maliyeti= Toplam Maliyet - Toplam ÇTV
= 964.797,00 TL/Yıl TL/Yıl - 120.349,45 TL/Yıl = 844.447,55 TL/Yıl
Mali Hizmetler Müdürlüğü tarafından Çevre Temizlik Vergisi ESKÎ payı olarak konutlar için 86.042,90 TL İşyeri Çevre Temizlik Vergileri için 34.306,55 TL miktarlı tahakkuk yapıldığı anlaşılmıştır. Bu verilere göre evsel katı atıkların %71’sı meskenlerden, % 29’ü ise işyeri faaliyeti görülen yerlerden toplandığı anlaşılmıştır.
Atık Miktarı Evsel Katı Atık Miktarlarının Payı Toplam
Sistem
Maliyeti
(TL/Yıl) ÇTV (TL/Yıl) Tarifeye Esas Toplam Tutar
Mesken 3491,78 ton/yıl 71% 685.005,87 86.042,90 598.962,97
Mesken Dışı Yerler 1426,22 ton/yıl 29% 279.791,13 34.306,55 245.484,58
TOPLAM(TL) 4918,00 ton/yıl 100% 964.797,00 120.349,45 844.447,55
Ton Basına Katı Atık Toplama Maliyeti Hesabı
2012 Yılı kantar verilerine göre düzenli depolama alanına gelen katı atık miktarı 4918,00 ton/yıl Net Toplam Sistem Maliyeti/Toplam Atık Miktarı= 844.447,55 (TL/yıl)/ 4918,00 ton yıl= 171,71TL/ton
Pazar Belediyesi Sınırları Dâhilindeki Su Abonesi Sayıları
Mesken 7777
işyeri 875
İnşaat(şantiye) 104
fabrika 12
Okul 18
Resmi Kurum 35
Meskenlerden Kaynaklanan Katı Atık Miktarları:
Pazar Belediyesi mücavir alanından meskenlerden çıkan atık miktarı:
3491,78 (ton/yıl) 7777 mesken = 0,44 ton/yıl-mesken olarak hesaplanmıştır. Ton başına katı atık toplama maliyeti de 171,53 TL hesabına göre;
Ortalama Maliyet = 0,44 ton/yıl-mesken * 171,53 TL/ton = 75,47 TL/mesken-yıl Aylık Ortalama Maliyet= 75,47 TL/mesken-yıl / 12 ay= 6,28 TL/ay
Sonuç olarak; meskenlerde aylık su faturalarına yansıtılacak olan katı atık toplama tarife bedeli 6,28 TL olarak hesaplanmıştır.
Diğer Yerlerden Kaynaklanan Katı Atık Miktarları:
Diğer yerlerden kaynaklanan evsel katı atık miktarları (Tablo 1)
MADDE Evsel katı atıkların maliyet analizleri ve tabloları doğrultusunda oluşturulan hane bası maliyeti aşağıda çıkarılan grup ve dereceler göre tarifelendirilmiştir. Tarifeler oluşturulmasında değişken tarife yerine sabit tarife esas alınarak yapılmıştır. Bunun nedeni de konutlar ve konut dışı yerlerle ilgili çıkarılan evsel katı atıkların miktarları tam olarak öngörülememiştir. Örneğin; isletmelerin çıkarmış oldukları evsel atıklar ortak toplanan konteynırlar ile alındığından kesin veriler elde edilememiştir. Bu nedenle sabit tarife esas alınan miktarlar oluşturulmuştur. Tarifelerin oluşturulmasında Konutlar tek tarife üzerinden fiyatlandırılmıştır. Grupların ve derecelerin belirlenmesinde yılık olarak ortalama evsel katı atık üretimi,işyeri m2.hesabı,öğrenci sayısı,yatak kapasitesi, çalışan sayısı gibi unsurlar dikkate alınmıştır.Buna göre;
PAZAR BELEDİYESİ 2013 YILI TASLAK KATIK ATIK TARÎFESÎDTR
Sıra No Meslek Gruplan Alınacak Katı Atık Bertaraf Bedeli Aylık (KDV Hariç) (TL)
1 BAĞIMSIZ BOLUM MESKENLER 6
2 OTELLER
0-50 ODA SAYISI 100
51 VE USTU ODA SAYISI 300
3 PANSİYON
0-100 KIŞI 10
100 KIŞI VE USTU 20
4 HALI SAHA-SPOR SALONLARI 20
5 DERSHANELER
0-150 OGRENCI 15
150 VE USTU 20
6 KREŞLER
0-100 OGRENCI 10
100 VE USTU 20
7 YURTLAR
0-100 OGRENCI 10
100 VE USTU 20
8 KAKTIN.PASTANE KASAP,FIRIN,SİMİT VE UNLU MAMULLER ÜRETİM YERLERİ,
0-25 m2 arası 10
26-50 m2 arası 15
51-75 m2 arası 20
76-100 m2 arası 25
101-150 m.2 arası 40
151 -200 m2 arası 50
201 m2 ve üzeri 60
9 MARKET-TOPTAN GIDA
0-50 m2 arası 10
51-100 m2 arsı 15
101-200 m2 arası 25
201-500 m2 arası 50
501-1000 m2 arsı 100
1001 m2 ve üzeri 750
10 BAKKAL,AKTAR,BÜFE (AÇIK GIDA SATIŞI YAP ANLAR),MANAV,BALIK SATICILARI, V.B. İŞLETMELER
0-50 m2 arası 10.00
51-100 m2 arsı 15
101-200 m.2 arası 25
201-500 m2 arası 50
11 AKARYAKIT İSTASYONLARI 100
12 KAHVEHANELER 30
13 CAY OCAKLARI 15
14 SIYASI PARTİ BİNALARI 10
15 PAZARCI ESNAFI (Her Pazar Başına) 10.00
16 BERBER VE KUAFÖRLER 10
AYAKKABI,KONFEKSİYON,TUHAFİYE, ZÜCCACİYE, ECZANE TIBBİ MALZEME, OPTİK, MEDİKAL, ÇEYİZ HAMAM ,DEPO ,BUTİK
İÇ GİYİM,BUJİTERİ, ÇANTA,MÜZİK,CD,BİLGİSAYAR,CEP TELEFONU,TARIM VE ZİRAİ ÜRÜNLER, FOTOĞRAF,HEDİYELİK EŞYA,PARFÜMERİ, MEFRUŞAT,FOTOKOPİ,KIRTASİYE, OZOLİT, GAZETE, M A TB AA.İN TERNET KAFE, PLAY STATİON, ŞAN S OYUNLARI,SU VE TÜP SATIŞI,SAC İŞLERİ,ANAHTAR, AV VE SİLAH \LZEMELERİ,ÇAMAŞIRHANE. URUTEMİZLEME,TEMİZLİK ÜRÜNLERİ, SAATÇİ,TUVALET, TERZİLER. ÇİÇEKÇİLER, DİKİMEVLERİ, TERZİ. ANAHTARC I,AKVARYUM YE KUŞ MALZEMELERİ, VB.
0-50 m2 arası 10
51-100 ın2 arsı 15
100 -200 m2 arası 20.00
201 m2 ve üzeri 25
18 BURO VE OFİSLER
0-50 mİ arası 10
51-100 m2 arsı 15.00
101-200 m2 arası 20
201 m2 ve üzeri 30
19 hafriyat ve maden işletmeleri 100
20 BEYAZ EŞ YE,HALI VE MOBİLYA SATICILARI 30
21 İNŞAAT,ELEKTRİK, DEMİR MALZEME SATICILARI 20
22 KUYUMCULAR 30
ALÇI DEKORASYON-KARTONPİYER- DOGRAMA VE İMALAT ATÖLYELERİ, REKLAMCILAR,GÜNEŞ PANELLERİ, ISI VE İMALAT ENERJİ SİSTEMLERİ,DOĞALGAZ DÖNÜŞÜM İMALATHANELERİ,ARAÇ BAKIM VE ONARIM SERVİSLERİ,OTO YIKAMA YAĞLAMA YERLERİ,BİSİKLET- MOTOSİKLET TAMİRATÖLYELERİ, HIRDAVAT- HURDACILAR,ASANSÖR TAMİR BAKIM ONARIM SERVİS MONTAJ,CAM İMALAT TAMİR VE SATIŞ,KÖMÜR VE ODUN SATICILARI,TELEKOMİNÎKASYON TAMİR TAMİR BAKIMI,SERAMİK ATÖLYELERİ. İMALATHANELERİ ELEKTRİK TESİSATÇILARI.DÖŞEMECİLER, MOBİLYA TAN 1İRAT.ELE KTRONİK. ELEKTRİKLİ EŞYATAMİRCİLERİ,İNŞAAT LABORATUV ARLARI. N L-VRANGOZL AR.FATURA ÖDEME. MERKEZLERİ .SÜRÜCÜ KURSLARI.OTO GALERİCİLER, YORGANCILAR.OTOPARK. İŞLETMELERİ,OTOBÜS YAZIHANELERİ.VB.
0-50 m2 arası 10
51-100 m2 arsı 15.00
101-200 m2 arası 20.00
201 m2 ve üzeri 25
24 GIDA DEPOSU VE ÜRETİMİ 50.00
25 KARGO İŞLETME VE TAŞIMA 20
26 OKULLAR
0-500 OGRENCI 10.00
VE UZERI OGRENCI 15.00
27 VE RESMİ BANKALAR 250.00
FABRİKALAR
0-100 KIŞI 150.00
100 KIŞI VE USTU 200
28 H ASTANE(T) bbi Atık Bertaraf Ücreti Hariç) 50
29 DIŞ HEKİMLERİ(Tıbbi Atık Bertaraf Ücreti Hariç) 30.00
30 ZİRAAT ODASI 50.00
ESNAF VE SANATKARLAR ODASI 50
TİCARET VE SANAYİ ODASI 50
ŞOFORLER ODASI 50
TARIM KREDİ KOOPERATİFİ 50
HALK KÜTÜPHANESİ 10
HALK EGITIMI MERKEZİ MUDURLUGU 10
31 NOTER 50
EMNİYET MUDURLUGU 20.00
MÜFTÜLÜK 20
OGRETMENEVI 50
MAL MUDURLUGU 20.00
CUMHURİYET SAVCILIĞI 20.00
İCRA MUDURLUGU 20
MİLLİ EGITIM MUDURLUGU 20
GENÇLİK VE SPOR MÜDÜRLÜĞÜ 20
TARIM MUDURLUGU 20
TAPU MUDURLUGU 20
KADASTRO MUDURLUGU 20.00
ÖZEL İDARE MUDURLUGU 20
KAYMAKAMLIK YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ 20
SYDV MUDURLUGU 20.00
KÖYLERE HİZMET GÖTÜRME BIRLIGI 20
NUFUS MUDURLUGU 20.00
ÖZEL İDARE MUDURLUGU 20.00
SAĞLIK GURUP BAŞKANLIĞI 20
ORMAN İŞLETME 20.00
JANDARMA KOMUTANLIĞI 20
32 SGK 50
vergi dairesi 50.00
PTT MUDURLUGU 50
TELEKOM ŞEFLIGI 250
33 TEDAŞ İŞLETMESİ (AKSA) 250
34 SAĞLIK OCAĞI, 112 ACİL.AİLE 20
HEKİMLİĞİ,POLİKİNLİKLER. (Tıbbi Atık Bertaraf Ücreti Hariç)
35 MESLEK YUKSEKOKULU 20.00
36 DUGUN SALONLARI 50
37 LOKANTA, HAZIR YEMEK İŞLETMELERİ,KAFE, BAR,RESTAURANT.
ÇORBA SALONU.PIZZA SALONU,FAS T FOOD,VB.
0-100 m2 20
100- 200 m2 arası 30.00
200 m2 ve üzeri 50.00
Belirlenen ücretlerin Yönetmeliğin 22.maddesi gereğince aylık olarak su faturaları üzerinden yansıtılmasına,Belediyemizde su aboneliği bulunmayan mesken ve işyerlerinin mükellefiyetlerinin ayrıca tespit edilerek evsel katı atık abonesi yapılması,abone olmayanlara 1608 sayılı yasanın 1. maddesine göre azami tutarda para cezasının uygulanması,tahakkuk eden evsel katı atık ücretinin Mayıs ve Kasım aylarında olmak üzere yılda 2 (iki) eşit taksitte tahsil edilmesine,
Vadesinde ödenmeyen ücretler için 6183 sayılı yasanın 51.maddesine göre gecikme zammı alınmasına,
Belediyemiz sınırları ve mücavir alan sınırlarımız içinde bulunan ve Belediyemizin katı atık toplama, taşıma ve bertaraf tesisi hizmetlerinden yararlanan konut,işyeri,resmi kurum ve diğer şekillerde (boş olarak bulunanlar hariç) kullanılan binaların ücret tarifesine tabi olmasına,
*Pazarcı esnafından alınacak olan pazar yeri bakım ve temizleme ücretinin,yılda 2 kez Mayıs ve kasım ayında dönemler halinde,tahsili öngörüldüğü halkımıza duyurulur.